Ο Quality Manager (ή Διευθυντής Ποιότητας) αναλαμβάνει τον σχεδιασμό, την εφαρμογή και τη διαρκή βελτίωση των διαδικασιών που διασφαλίζουν την υψηλή ποιότητα προϊόντων ή υπηρεσιών. Μέσω προτύπων, ελέγχων και συνεχούς ανατροφοδότησης από τα διάφορα τμήματα, ο Quality Manager εντοπίζει σημεία αστοχίας, εφαρμόζει διορθωτικές ενέργειες και καλλιεργεί μια κουλτούρα προσανατολισμένη στην αριστεία. Στόχος του είναι η μέγιστη ικανοποίηση των πελατών, η ενίσχυση της εταιρικής φήμης και η προσήλωση σε διεθνή ποιοτικά κριτήρια.
Αρμοδιότητες: Τι κάνει ένας quality manager;
Σχεδιασμός και Υλοποίηση Συστήματος Ποιότητας
Αναπτύσσει πολιτικές, διαδικασίες και οδηγίες βάσει διεθνών προτύπων (ISO 9001, ISO 14001, κ.ά.). Καθορίζει τους στόχους ποιότητας, θέτει δείκτες (KPIs) και εξασφαλίζει τη σωστή τήρησή τους σε όλες τις φάσεις παραγωγής ή παροχής υπηρεσιών.Διαχείριση Ελέγχων Ποιότητας (Quality Control & Assurance)
Οργανώνει προγράμματα ελέγχου (QC) για υλικά, προϊόντα ή υπηρεσίες, εφαρμόζει επιθεωρήσεις (audits) και δοκιμές (tests). Αναλύει τα αποτελέσματα και προτείνει διορθωτικά ή προληπτικά μέτρα βελτίωσης.Συνεχής Βελτίωση και Επίλυση Προβλημάτων
Χρησιμοποιεί εργαλεία όπως Six Sigma, 5S, Kaizen για να εντοπίζει σπατάλες (waste) και αστοχίες. Με στατιστικές μεθόδους (SPC) ή αναλύσεις αιτιών (root cause analysis), ενισχύει την αποτελεσματικότητα των διεργασιών.Εκπαίδευση και Καθοδήγηση Προσωπικού
Οργανώνει σεμινάρια και εκπαιδεύσεις σε θέματα ποιότητας, ευθυγραμμίζοντας το ανθρώπινο δυναμικό με τις προδιαγραφές και τα πρότυπα. Προωθεί μια κουλτούρα πρόληψης σφαλμάτων, λογοδοσίας και συνεργασίας.Συμμόρφωση με Νομικές και Κανονιστικές Απαιτήσεις
Εξασφαλίζει ότι τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες πληρούν τις νομικές και βιομηχανικές προδιαγραφές (CE marking, HACCP, GMP, κ.λπ.), μειώνοντας τον κίνδυνο κυρώσεων και διατηρώντας την εμπιστοσύνη πελατών και συνεργατών.Διαχείριση Παραπόνων και Επικοινωνία με Πελάτες
Λαμβάνει ανατροφοδότηση από πελάτες, χειρίζεται παράπονα, διερευνά την αιτία σφαλμάτων και ανατροφοδοτεί τα αρμόδια τμήματα για βελτιώσεις στην ποιότητα προϊόντος ή υπηρεσίας.Συνεργασία με Πολλαπλές Ομάδες
Εργάζεται παράλληλα με τμήματα έρευνας & ανάπτυξης, παραγωγής, προμηθειών και πωλήσεων, διασφαλίζοντας ότι οι στόχοι ποιότητας εναρμονίζονται με τα συνολικά επιχειρησιακά σχέδια.
Δεξιότητες που χρειάζεται ένας quality manager
Γνώσεις Διεθνών Προτύπων και Συστημάτων Ποιότητας
Κατανοεί τα πρότυπα ISO (9001, 14001, 22000 κ.λπ.), HACCP, GMP, καθώς και τις αρχές εφαρμογής και πιστοποίησής τους.Στατιστική Ανάλυση και Εργαλεία Ελέγχου Ποιότητας
Χρησιμοποιεί μεθόδους SPC (Statistical Process Control), Six Sigma, πινάκες ελέγχου (control charts), προβαίνοντας σε αποφάσεις βάσει δεδομένων.Ικανότητες Προγραμματισμού και Διαχείρισης Έργων
Οργανώνει προτεραιότητες, διασφαλίζει την τήρηση προϋπολογισμού και χρονοδιαγραμμάτων, υλοποιεί παράλληλα πολλαπλά έργα βελτίωσης.Αναλυτική Σκέψη και Επίλυση Προβλημάτων
Ερευνά τις ρίζες σφαλμάτων, αντιμετωπίζει ασυνέπειες στους δείκτες ποιότητας, προτείνει καινοτόμες λύσεις που αυξάνουν την αποτελεσματικότητα.Εκπαίδευση, Επικοινωνία και Ηγεσία
Συντονίζει ομάδες, εκπαιδεύει προσωπικό σε νέα πρωτόκολλα, καθοδηγεί με σαφήνεια και προωθεί τη συνεργασία για επίτευξη κοινών στόχων.Διαχείριση Κινδύνων και Συμμόρφωσης
Προβλέπει πιθανές βλάβες ή αποκλίσεις, επιβλέπει τη συμμόρφωση με νομικά πλαίσια και πιστοποιήσεις, αντιμετωπίζοντας έγκαιρα κρίσεις ποιότητας.Προσαρμοστικότητα και Συνεχής Μάθηση
Μένει ενήμερος για νέες τεχνολογίες, εξελίξεις σε πρότυπα και βέλτιστες πρακτικές. Εφαρμόζει συνεχείς βελτιώσεις στην παραγωγική διαδικασία ή τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Που μπορεί να εργαστεί ένας quality manager
Βιομηχανίες Τροφίμων, Φαρμάκων και Καταναλωτικών Ειδών
Ελέγχει τη συμμόρφωση με αυστηρά πρότυπα υγιεινής (HACCP, GMP), ρυθμίζει διαδικασίες παραγωγής, συσκευασίας και διακίνησης προϊόντων.Εργαστήρια και Κέντρα Έρευνας και Ανάπτυξης
Επιβλέπει αναλυτικές δοκιμές, πρωτότυπα προϊόντα, επαληθεύει ότι τα ποιοτικά standards πληρούνται σε στάδιο σχεδιασμού και δοκιμών.Κατασκευαστικές και Αυτοκινητοβιομηχανίες
Εφαρμόζει πρότυπα ποιότητας (ISO/TS 16949), οργανώνει ελέγχους πρώτης ύλης, εξαρτημάτων και τελικών προϊόντων, βελτιστοποιώντας τη διαδικασία συναρμολόγησης.Υπηρεσίες Υγείας και Νοσοκομεία
Μεριμνά για την ορθή τήρηση ιατρικών πρωτοκόλλων, διαδικασιών αποστείρωσης, καταγραφής και ιχνηλασιμότητας (traceability), ενισχύοντας την ασφάλεια των ασθενών.Εταιρείες Λιανικής Πώλησης και Εφοδιαστική Αλυσίδα
Ελέγχει την ποιότητα των προϊόντων που διανέμονται, διασφαλίζει ότι οι προμηθευτές τηρούν τις συμφωνημένες προδιαγραφές, προλαμβάνει επιστροφές ή αρνητικές εμπειρίες πελατών.Υπηρεσίες Συμβουλευτικής και Πιστοποίησης
Προσφέρει καθοδήγηση σε επιχειρήσεις για την ανάπτυξη συστημάτων ποιότητας, επιθεωρεί εγκαταστάσεις, χορηγεί πιστοποιήσεις βάσει διεθνών προτύπων.