Ο εκπρόσωπος αεροπορικής εταιρείας (airport representative) βρίσκεται στην «πρώτη γραμμή» της ταξιδιωτικής εμπειρίας, διασφαλίζοντας ότι οι επιβάτες λαμβάνουν την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση κατά την άφιξη ή την αναχώρησή τους από το αεροδρόμιο. Λειτουργεί ως το «πρόσωπο» της αεροπορικής εταιρείας στο έδαφος, καθοδηγεί τους ταξιδιώτες στις διαδικασίες του check-in και της επιβίβασης, διαχειρίζεται ζητήματα που προκύπτουν με εισιτήρια ή αποσκευές και απαντά σε ερωτήματα σχετικά με πτήσεις και υπηρεσίες. Μέσα από εξαιρετικές επικοινωνιακές και οργανωτικές δεξιότητες, συμβάλλει καθοριστικά στην ομαλή ροή επιβατών και στην ανάδειξη θετικής εικόνας της εταιρείας που εκπροσωπεί.
Αρμοδιότητες: Τι κάνει ένας εκπρόσωπος αεροπορικής εταιρείας (airport representative);
Υποδοχή και Ενημέρωση Επιβατών
Υποδέχεται τους επιβάτες στον χώρο του αεροδρομίου, επαληθεύει τα ταξιδιωτικά έγγραφα, δίνει οδηγίες για τη διαδικασία check-in, παραλαβής καρτών επιβίβασης και τον χώρο παράδοσης αποσκευών.Διαχείριση Check-in και Επιβίβασης
Συνεργάζεται με το προσωπικό εδάφους για την καταχώρηση των επιβατών, την κατανομή θέσεων, τη ζύγιση και επισήμανση αποσκευών και την οργάνωση της σειράς επιβίβασης (boarding).Επίλυση Προβλημάτων
Αντιμετωπίζει περιπτώσεις υπεράριθμων κρατήσεων (overbooking), χαμένων ή καθυστερημένων αποσκευών, αλλαγών στα δρομολόγια ή ακυρώσεων, προσφέροντας εναλλακτικές λύσεις ή αποζημιώσεις σύμφωνα με την πολιτική της εταιρείας.Ενημέρωση για Πτήσεις και Υπηρεσίες
Παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις ώρες αναχώρησης και άφιξης, τις πύλες επιβίβασης (gates), τις ενδιάμεσες στάσεις, τους κανονισμούς αποσκευών και τις υπηρεσίες εντός της πτήσης.Συντονισμός με Άλλες Ομάδες
Συνεργάζεται με το προσωπικό αεροδρομίου, το handling agent, τις αρχές ασφαλείας και το πλήρωμα καμπίνας, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή ροή επιβατών και η ακριβής τήρηση των διαδικασιών.Εξυπηρέτηση VIP και Ειδικών Κατηγοριών
Προσφέρει επιπλέον βοήθεια σε επιβάτες με ειδικές ανάγκες, ηλικιωμένους, ασυνόδευτους ανηλίκους ή VIP πελάτες, εξασφαλίζοντας εξατομικευμένη και άμεση εξυπηρέτηση.Αναφορές και Ανατροφοδότηση
Συντάσσει εκθέσεις για τυχόν περιστατικά, καθυστερήσεις, προβλήματα επιβατών ή υπηρεσιών, ενημερώνοντας τη διοίκηση της αεροπορικής εταιρείας για τη συνεχή βελτίωση των διαδικασιών.
Δεξιότητες που χρειάζεται ένας εκπρόσωπος αεροπορικής εταιρείας
Επικοινωνιακές Δεξιότητες και Ευγένεια
Προσεγγίζει τους επιβάτες με φιλική και επαγγελματική διάθεση, απαντά σε ερωτήσεις με ακρίβεια και ηρεμία, ακόμα και σε συνθήκες πίεσης.Οργανωτικές Ικανότητες
Διαχειρίζεται ταυτόχρονα πολλά αιτήματα επιβατών, διαδικασίες check-in, αφίξεις και αναχωρήσεις, χωρίς να χάνει την αποτελεσματικότητά του.Γνώση Κανονισμών και Διαδικασιών
Είναι ενημερωμένος για τους κανονισμούς πτήσεων, την ασφάλεια αεροδρομίων, τους διεθνείς κανόνες μεταφοράς αποσκευών και τα δικαιώματα των επιβατών.Διαχείριση Χρόνου και Προτεραιοτήτων
Κατανέμει σωστά τον χρόνο του ανάμεσα σε διαφορετικά tasks, φροντίζοντας να μη δημιουργούνται καθυστερήσεις στην επιβίβαση ή την εξυπηρέτηση.Προσαρμοστικότητα και Λύση Προβλημάτων
Λειτουργεί ψύχραιμα σε έκτακτες καταστάσεις (π.χ. καθυστερήσεις πτήσεων, τεχνικά ζητήματα), προσφέροντας αποτελεσματικές εναλλακτικές και καθησυχάζοντας τους επιβάτες.Γνώσεις Ξένων Γλωσσών
Η επικοινωνία με διεθνείς επιβάτες απαιτεί άριστη γνώση Αγγλικών, ενώ επιπλέον γλώσσες αποτελούν σημαντικό πλεονέκτημα.Ενημέρωση σε Νέα Τεχνολογικά Εργαλεία
Χρησιμοποιεί συστήματα κρατήσεων αεροπορικών εταιρειών (GDS), check-in kiosks, εφαρμογές και λογισμικά για την παρακολούθηση πτήσεων και την παροχή ενημερώσεων σε πραγματικό χρόνο.