Πώς να ξεκινήσεις: Game Development

Μάθε από έναν Game Developer πώς να ξεκινήσεις να φτιάχνεις παιχνίδια, τα βασικά εργαλεία, τις δεξιότητες που χρειάζεσαι και πολλά άλλα!

Είμαι πολλά χρόνια φαν του tetris. Είμαι τόσο φαν, που ξεκίνησα να παίζω μέχρι και διαφορετικά versions του παιχνιδιού, φτιαγμένα από παίκτες του original game. Πριν λίγους μήνες, βρήκα το καλύτερο. Το Apotris, είναι ένα από τα πιο satisfying παιχνίδια που έχω παίξει εδώ και χρόνια. Όντας μέρος του community στον discord server του παιχνιδιού, ανακάλυψα πώς ο σχεδιαστής του Apotris είναι Έλληνας! Επικοινώνησα μαζί του, και σήμερα μας αναλύει πώς να ξεκινήσουμε με το game development. Αν σκέφτεσαι να ακολουθήσεις αυτόν τον κλάδο, πάρε χαρτί και σημείωνε!

Πες μας λίγα λόγια για σένα

Είμαι full stack προγραμματιστής σε μια μικρή εταιρεία, έχω σχεδόν ένα χρόνο εμπειρίας στη δουλειά και παράλληλα φτιάχνω παιχνίδια τα οποία ξεκίνησα όταν ήμουν στο πανεπιστήμιο. Το πρώτο κανονικό παιχνίδι που έφτιαξα ήταν μέρος της πτυχιακής μου, η οποία είχε θέμα σχεδιασμός και αρχιτεκτονική ενός παιχνιδιού για το Gameboy Advance. Έχω φτιάξει δύο παιχνίδια, δουλεύω στο τρίτο, και είναι όλα για το Gameboy Advance μέχρι τώρα, που είναι η αγαπημένη μου πλατφόρμα. Το πιο πετυχημένο είναι το δεύτερο παιχνίδι, που είναι παιχνίδι puzzle παρόμοιο με το tetris. έτυχε επειδή πιστεύω ότι χτύπησα ένα κενό της αγοράς το οποίο το είχα νιώσει μόνος μου σαν καταναλωτής. 

Και τα 2 τα παιχνίδια είναι δωρεάν, το πρώτο από την πτυχιακή το είχα ανεβάσει σε μια ψηφιακή πλατφόρμα που λέγεται itch.io, που είναι πολύ γνωστή για indie παιχνίδια (που δηλαδή τα βγάζουν μόνοι τους οι developers). Πολλά παιχνίδια σε εκείνη την πλατφόρμα λένε ότι μπορείς να πληρώσεις όσο θες για το παιχνίδι, όσο πιστεύεις ότι αξίζει για σένα. Το πρώτο παιχνίδι δεν είχε τόσους παίχτες, και σίγουρα αν το έφτιαχνα σήμερα θα ήταν καλύτερο. Το δεύτερο παιχνίδι πάει πολύ καλύτερα. Σιγά σιγά έχει μαζέψει πολλούς παίκτες από στόμα σε στόμα, αφού οι παίκτες ένιωθαν ότι το παιχνίδι ήταν καλύτερο από τον ανταγωνισμό και ήθελαν να το μοιραστούν. Και αυτό είναι δωρεάν, και μπορείς να πληρώσεις όσο θες για το παιχνίδι κάνοντας δωρεά. Δουλεύω πάρα πολύ καιρό στο δεύτερο παιχνίδι, είναι ένας χρόνος full-time δουλειάς τουλάχιστον, αλλά δεν έχει αποδώσει χρηματικά ούτε κοντά όσο αν δούλευα κανονική δουλειά προγραμματιστή για την ίδια περίοδο.

Σε ποια σχολή πρέπει να πάει κάποιος για να γίνει Game Developer;

Αν κάποιος θέλει να δουλέψει σε δικά του παιχνίδια, να τα βγάζει μόνος του και να τα πουλάει, νομίζω ότι δεν χρειάζεται πανεπιστήμιο. Ειδικά στον προγραμματισμό, χρειάζεται απλά να μπορείς μαθαίνεις μόνος σου και να λύσεις προβλήματα. Φυσικά πιστεύω ότι γενικά στον πραγματισμό είναι καλύτερα να πας στη σχολή για να έχεις τη θεμελιώδης γνώση, αλλά δεν είναι απαραίτητο. Για τα παιχνίδια, είναι πιο σημαντικό το portfolio σου, το τι έχεις φτιάξει εσύ ο ίδιος. Ακόμα και για να δουλέψεις μόνος, γιατί χτίζεις έτσι playerbase, για να δουλέψεις με άλλους, γιατί οι άλλοι game developers θα έχουν κάτι να δουν για σένα. Εάν θες να δουλέψεις σε μεγάλο στούντιο, να σε προσλάβουν σαν προγραμματιστή σε παιχνίδια ή γενικά για οποιοδήποτε ρόλο σε παιχνίδια, πρέπει να έχεις portfolio, είναι απίστευτα σημαντικό.

Το game development, έχει πολλά disciplines (πεδία) από κάτω. Έχει προγραμματισμό, ζωγραφική, sound design, μουσική/composition, game design και άλλα πολλά. Εγώ ξεκίνησα σαν προγραμματιστής, στα άλλα τα αντικείμενα δεν είχα τις γνώσεις και έπρεπε να τα μάθω. Αν θες να φτιάξεις μόνος σου παιχνίδια, ο προγραμματισμός είναι το πιο δύσκολο κομμάτι. Και σίγουρα αν πας σε μια σχολή προγραμματισμού και πάρεις τα θεμέλια του προγραμματισμού, θα μπορείς τουλάχιστον να φτιάξεις το παιχνίδι, να τρέχει κάτι και ας είναι πολύ κακό. Μπορείς να δουλέψεις τα υπόλοιπα μετά. Σίγουρα δεν μετάνιωσα το ότι πήγα σε σχολή. Και φυσικά, αν τελειώσεις τη σχολή και δεις ότι τα παιχνίδια δεν πάνε καλά, μπορείς να πιάσεις κανονική δουλειά, ενώ αλλιώς θα δυσκολευτείς να σε προσλάβουν σε κανονική δουλειά προγραμματιστή.

 

Πώς μπορεί να αποκτήσει κάποιος αυτές τις γνώσεις και να ξεκινήσει να φτιάχνει παιχνίδια;

Το ένα πράγμα που είναι σίγουρο είναι ότι πρέπει να ξεκινήσεις να φτιάχνεις. Δεν έχει σχέση τι παιχνίδι θα φτιάξεις, και ας είναι το πιο απλό ή αντιγραφή του αγαπημένου σου παιχνιδιού. Αυτό όμως έχει μόνο σημασία όταν δεν ακολουθείς tutorial για το συγκεκριμένο παιχνίδι που θες να φτιάξεις. Γιατί αυτό χτίζει problem solving, χτίζει το skill του να σπας το πρόβλημα σε πολύ μικρότερα κομμάτια και να τα λύνεις ένα ένα. Και γενικά χτίζει εμπειρία, στο πρακτικό κομμάτι, το να φτιάχνεις. Μετά από αυτό, οι πληροφορίες που χρειάζεσαι υπάρχουν στο ίντερνετ δωρεάν, μπορεί να τις βρει ο οποιοσδήποτε. Δεν πιστεύω ότι χρειάζεται κάποιο course, για να μάθεις κάτι συγκεκριμένο για το game development, αν και κάποιοι μαθαίνουν καλύτερα έτσι. Μέσα από το Youtube, ακόμα και μέσα από άρθρα, έχω βρει πάρα πολλά βοηθητικές πηγές που με βοήθησαν απίστευτα, για όλες τις πτυχές του game development.

Ποιες είναι οι τεχνικές δεξιότητες που χρειάζεται κάποιος στο Game Development; Ποια εργαλεία πρέπει να γνωρίζει;

Έχουν πετύχει παιχνίδια σε οποιαδήποτε γλώσσα προγραμματισμού. Το μόνο που έχει σημασία είναι να μπορείς να δουλέψεις εσύ στη γλώσσα και στην ουσία να φτάσεις στο τελικό αποτέλεσμα, να φτιάξεις ένα παιχνίδι. Είτε αυτό είναι javascript, και θες να φτιάξεις παιχνίδι σε site, είτε είναι C++ και θες να φτιάξεις παιχνίδι σαν εφαρμογή για υπολογιστή, είτε είναι κάποιο game engine σαν το Unity ή το Unreal Engine. Τα δωρεάν εργαλεία γενικά είναι σχεδόν όσο καλά είναι οποιοδήποτε πληρωμένο εργαλείο πλέον, δηλαδή δεν πιστεύω ότι χάνεις κάτι αν δεν πληρώσεις για κάποιο ακριβό εργαλείο. Ένα παράδειγμα είναι το Blender για 3D design. Και τα engine που έλεγα, αν κάποιος αποφασίσει να πάει µε game engine, και τα δύο είναι δωρεάν. Νομίζω είναι μια καλή αρχή το Unity, ειδικά για περίπλοκα παιχνίδια ή αν κάποιος δεν είναι σίγουρος στις ικανότητες του στον προγραμματισμό, αν και μακροχρόνια δεν είναι ιδανικό να κλειδώνεται κάποιος σε ένα engine.

unrealengine screenshot
Unreal Engine
Blender

Ποια είναι τα Soft Skills που χρειάζεσαι για να γίνεις Game Developer;

Το πιο σημαντικό όπως είπαμε είναι το problem solving, επίσης το να σπας το πρόβλημα σε μικρότερα κομμάτια και να χτυπάς το καθένα ξεχωριστά. Ένα ακόμα skill που βοηθάει πολύ είναι να ξέρεις να ψάχνεις, να γκουγκλάρεις. Γενικά να μπορείς να βρίσκεις πληροφορίες για το πρόβλημα που έχεις. Σίγουρα και η υπομονετικότητα, γενικά στο game development τον πρώτο καιρό πρέπει να έχεις πολύ υπομονή αφού είναι πολλά πράγματα να μάθεις, και σίγουρα πολύ σπαστικό όταν δεν δουλεύει τίποτα. Αλλά και από την άποψη του ότι παίρνει χρόνια να αρχίσεις να βγάζεις λεφτά όσο τα παιχνίδια σου γίνονται καλύτερα.

Πώς μπορεί να πάει κάποιος σε μεγάλη εταιρεία;

Στην περίπτωση που θέλεις να πας σε κάποιο μεγάλο studio πρέπει να έχεις τελειώσει κάποιο Πανεπιστήμιο. Το portfolio είναι πάλι πολύ σημαντικό για να δείξεις ότι έχεις πάθος για τα παιχνίδια και ότι έχεις κάτσει και έχεις ζοριστεί, έχεις φτιάξει πράγματα. Προσωπικά έχω αποφασίσει να μην πάω σε εκείνη την κατεύθυνση οπότε δεν είμαι σίγουρος για τις λεπτομέρειες, αλλά γενικά δεν είναι πολύ εύκολο να μπεις. Ειδικά σε σχέση με άλλες δουλειές προγραμματισμού, είναι λίγες οι θέσεις εργασίας στο market, και οι συνθήκες χειρότερες αφού πολλές εταιρείες εκμεταλλεύονται το πάθος σου για τα παιχνίδια.

Τι θα έλεγες σε κάποιον που σκέφτεται να ξεκινήσει τώρα με το Game Development;

Αν έμενε σε κάποιον μόνο ένα πράγμα, είναι το να ξεκινήσει να φτιάχνει κάτι, το πιο απλό, το πιο χαζό παιχνίδι, ας είναι αντιγραφή. Μην το αναβάλλει.

Ελπίζουμε αυτό το άρθρο να σου έδωσε την έμπνευση και τις πληροφορίες που χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις. Αν έχεις κάποια απορία, γράψε μας στα σχόλια. Και μην ξεχάσεις να τσεκάρεις το Apotris, αλλά πρόσεχε, γιατί θα εθιστείς!

Μοιράσου το:

Περισσότερα Άρθρα

Στείλε μας μηνυμα